Postnuklearny PBF!!!
Rozkręćmy ten biznes!!! Szukam osób do pomocy przy tworzeniu oraz graczy!!!
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Walka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Postnuklearny PBF!!! Strona Główna » Propozycje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biberek
Człowiek Sokół



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:53, 27 Lip 2006    Temat postu: Walka

Ja mam takie pytanie odnośnie walki, bo albo coś nie rozumiem albo jest ona nie dopracowana. Bo jedynym wyjściem teraz co można robić to jest strzelanie do siebie z różnych rodzajów broni i ewentualne leczenie się. Poruszanie się jest praktycznie nie opłacalne bo jak ja się ruszę to przeciwnik musi mnie gonić i tak bez końca. Przy tym do inicjatywy jest wykonywany rzut czy zawsze wygrywa ten z lepszą zręcznością? Jest tak w ogóle możliwość strzelania na ukos albo przynajmniej rzucanie w ten sposób granatami?

No a teraz mam propozycję:
Karabin (łowiecki)snajperski np. takie właściwości
naboje - 4 k/szt. (nabój)
Zasięg: 5
Siła: k6
Magazynek: 4 kul
Waga: 1,5kg
Wymagania: 1 poziom
Specjalne trafienie krytyczne zdarza się przy już dwóch 5. Lub coś podobnego. Chodzi mi głównie o to aby bronie różniły się między sobą i przez to rozróżniały graczy i wymagały od nich różnych strategii. Shotgun mógłby przy k6>3 odrzucać postać o jedno pole od strzelającego. Ogólnie każda broń mogła by mieć jakąś szczególną właściwość. Np. karabin Ak-47 przy trafieniu można by przenieść ogień na następne pole i tak zadać zamiast 2k6 obrażeń tylko k6. Czy choćby takie coś jak zmiana magazynka bez tracenia tury. Takie coś nie powinno zachwiać równowagi gry a tylko trochę bardziej zmusić graczy do główkowania co zrobić.
No póki co tyle;p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keleborn
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:11, 28 Lip 2006    Temat postu:

Poprawiłem inicjatywe....

Strzelanie na ukos, hmmmm. Moge sie na to zgodzic ,lecz jedna kratka na ukos = zasiegowi 2. Troszke nie matematycznie, ale tylko tak to widze....

A ruch oczywiscie ze jest nie opłcalny, widziales kiedys w pojedykach zeby ludzie biegali i nie strzelali do siebie!!!

A teraz bron:
Zadnych propozycji nie przyjmuje.... tylko modyfikacje.... po to sa wynalazkio zeby ktos klan zalozyl, kupil lab i takie tam....

Shotgun nie odrzuca, udowodnione naukowo ze bron palna nie jest w stanie odrzucic człowieka, tylko w filmach dzieja sie takie rzeczy....

Jak chcesz opracuj te specjalne wlasiwosci broni wrzuc na forum i sie wypowiemy...
a co do tracenia ruchu przy zmianie magazynka to niech to zostanie, gracz bedzie musiał ruszyc głowa jak sie obronic przed atrakiem jak mu sie ammo skonczy....

na razie tyl Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord_Cavalorn_von_Ilikart
Człowiek Sokół



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:01, 28 Lip 2006    Temat postu:

Czasami można tak chodzić, bo jak przeciwnik niekumaty i popełni jakiś błąd... A tak się zdarza. Można tak pochodzić, żeby przyłapać przeciwnika. A poza tym przecież może komuś się skończą naboje, wtedy będzie musiał dopaść przeciwnika bronią do walki w zwarciu. Razz Rzadko się zdarza, ale czasem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keleborn
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:52, 29 Lip 2006    Temat postu:

powiem tylko jedno, niedoceniacie broni białej..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord_Cavalorn_von_Ilikart
Człowiek Sokół



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:17, 29 Lip 2006    Temat postu:

"Niedoceniacie"? Toż napisałem, że zdarza się, że ktoś będzie chciał zaatakować bronią do walki w zwarciu!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keleborn
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:50, 29 Lip 2006    Temat postu:

jak ja bym gral to powiedzialbym, ze zdarza sie walczyc bronia palna...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord_Cavalorn_von_Ilikart
Człowiek Sokół



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:13, 29 Lip 2006    Temat postu:

Cos mi się zdaje, że jak zbierzesz trochę userów, to znajdziesz jeszcze drugiego MG i też będizesz grał... I po co zdradzasz swoją taktykę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
biberek
Człowiek Sokół



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:02, 30 Lip 2006    Temat postu:

No dobra, jak mówicie że broń biała jest lepsza to dlaczego? Jak ja widzę nawet pierwszo poziomowa postać stojąc przed drugą także pierwszo poziomową, ale walczącą bronią białą obok niej, a nie w odstępach kilku pól wygra. Tak jakby stały na polach D5,D6. Niech mają ten sam pancerz i broń po tej samej cenie. Pierwszy ma skórzany płaszcz i Beretę z 16 nabojami, a drugi skórzany płaszcz i miecz. W ich atakach jest taka różnica że osoba z pistoletem ma większą KP na broń białą i przez to osobie z mieczem będzie trudniej ją trafić. I skórzany płaszcz też tyczy się tylko broni białych jak dobrze czytałem kartę postaci. Więc postać ma jakieś 60% szansy że będzie miała o 1 obrażeń mniej zadanych. A co do KP przy normalniej klasie 10 i rzutach max 18 to ta 1 też bardzo dużo daje bo zmniejsza ogólną szansę trafienia o jakieś 5%. To nawet w starciu osoba z bronią białą ma mniejsze szanse. A co dopiero jakby wszedł pomysł z specjalnymi właściwościami broni, jakby przeciwnik stał dalej, czy osoby by miały jeszcze grubszy pancerz który i tak się liczy tylko broni białej.
Czyżbym coś pokręcił? Bo broń biała w tym wypadku wydaje mi się wyjątkowo słaba. No można zaliczyć że do obrażeń miecza dodaje się modyfikator z siły ale równie dobrze przeciwnik wstawi wszystko w percepcje i to się wyrównuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keleborn
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:07, 30 Lip 2006    Temat postu:

...nie zupełnie tak jest....

...postać wakcząca mieczem, będzie miała wysoką KP i dużą premie do ataku. Dodatkowo kilka punktów w siłę i już ma lepsze obrażenia...
siłą 12
zrecz 12
zyw 8
wytrz 10
perc 8

wtedy masz +2 do trafienia, i +2 do obrażeń i jeszcze -1 do obrażń przeciwko tobie... a zbroje dzialaja tak samo na wszystkie rozaje broni chyba ze jest napisane inaczej...wiec ja nie widze tej przewagi broni palnej.... jest ona widoczna jak są odstepy miedzy postaciami....

Panowie odchodzimy od tematu... kazdy kolejny post nie na temat usuwam.
Proponuje załozyc nowy temat w dziele offtopic...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
biberek
Człowiek Sokół



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:51, 30 Lip 2006    Temat postu:

No ale druga postać może sobie wziąć zręczności 12 to ma KP+2 i powiększone trawienie nic nie daje, dodatkowo +2 do wytrzymałości i wtedy nie dają nic dodatkowe obrażenia i +1 w percepcje to ma bonus jeszcze do trafienia. Jedynie co postać z mieczem wychodzi na plus to +1 do KP więcej zr zręczności, a to jest cena że musi atakować w bezpośrednim starciu. No przepraszam ale już musiałem swoje zdanie dokończyć;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keleborn
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:53, 30 Lip 2006    Temat postu:

i na tym juz koniec.....

... mam nadzieje ze ktos odważy sie walczyć mieczem wtedy się przekonamy....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
biberek
Człowiek Sokół



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:03, 30 Lip 2006    Temat postu:

Ale odnośnie tematu to ja osobiście bym polecał zrobienie nie jednej akcji w rundzie ale dwóch. Postać mogła by albo dwa razy atakować, ruszyć się i atakować, ruszyć o dwa pola. Takie rozwiązanie daje więcej możliwości taktycznych (o ile mówić w ogóle ta gra ma też zmuszać do myślenia takiego;) ) to dodatkowo daje więcej możliwości w specjalnych właściwościach broni. Np. wszystkie bronie białe przy miały by tak że przy dwóch atakach 3 dostajesz dodatkowo. To by było znacznie lepsze pod tym względem że walki były by szybsze i lepiej by wyglądały, nie było by sytuacji że ktoś z mieczem męczy się 5 rund aby zabić postać która strzela do niej z pistoletu z metra i nie mogą trafić. Szanse trafienia są równe tak koło 40% teraz i średnie obrażenia to 3 więc każda postać nawet pierwszo poziomowa powinna przetrwać jedną dwie rundy. Jedynie co dodatkowo mi się nie podoba to bardzo duża różnica między postacią 1 a długo poziomową. Drugiego poziomowa postać powinna być w stanie zabić dwie pierwszo poziomowe. Ma dwa razy więcej życia, szanse trafienia są tu równe gdzieś 25% i dodatkowo zadaje przy dobrym sprzęcie dwa razy więcej obrażeń. To bardzo dużo rodem z d&d. To tylko takie propozycje do systemu walki aby stał się bardziej emocjonujący i dający więcej możliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
biberek
Człowiek Sokół



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:13, 30 Lip 2006    Temat postu:

O i zapomniałem dodać inicjatywa mogła by być podawana wcześniej, to znaczy najpierw na początku wlaki, wtedy jeden gracz opisuje co robi, potem drugi. Nikt wtedy nie będzie walił tak głupio w powietrze bo akurat przeciwnik był ciut szybszy to i tak celność zależy od ataku a jakby miała jeszcze zależeć od inicjatywy to tak trochę za dużo by teogy było. I w kolejnych rundahc wraz z efektamich ich podawana czyli wtedy kiedy obrażenia. Jak wam się to widzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Keleborn
Administrator



Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:43, 30 Lip 2006    Temat postu:

Ja powiem tak. Jestem zachwycony. System powstawał w biegu, szukałem betatesterów i widze że mam tkowych....Tylko jedna prósba Biberek, pisz jakos tak czytelnie w puktach np. Jedna mysl to jeden akapit łatwiej bedzie dyskutowac...

Apropos ruchu to zgadzam sie, niech beda dwa ruchy na ture...w tym temacie beda powstawac idee a juz szczególy beda powstawały w innych specjalnie do tego stworzonych tematach... musi byc jakis porzadek, no nie??

Masz racje, d&d to tu strasznie zalatuje Smile a pamietasz almare, tam 2 poziom to tez juz byl kosmos... ale ja uwazam ze 2 poziomowa nie da rady z dwiema 1 poziomowymi... testowalem... zabije jedna ale ta druda ja powali....

...a co o inicjatywy, to tez trzeba bedzie to przemyslec... na razie robie tak ze ten co ma wyzesza atakuje pierwszy, gdy on ucieknie to jest liczone tak jakby zrobil unik i uwazam ze podawanie inicjatywy bedzie dobre tylko pojedynkach.... w turnieju sie nie sprawdzi.... no coz to sie jeszcze okaze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord_Cavalorn_von_Ilikart
Człowiek Sokół



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:05, 30 Lip 2006    Temat postu:

Atakuje pierwszy? Moze niech będzie tak, że każdy ma tlye samo ruchów w turze, a nie że tylko jeden gosć w pierwszje turze będzie miał ruch...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Postnuklearny PBF!!! Strona Główna » Propozycje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin